Au fost aprobate metodologia și calendarul de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2021-2022
Ministerul Educației a emis metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2021 - 2022, precum și calendarul aferent acestui proces.
Pregătirea procesului de înscriere începe în data de 17 martie 2021, dată în care fiecare unitate de învățământ și inspectoratul școlar vor afișa circumscripțiile școlare, planul de școlarizare propus și numărul de clase pregătitoare alocate.
În perioada 29 martie - 28 aprilie 2021, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali vor completa/depune/transmite cererile-tip de înscriere. Cererile vor putea fi transmise online sau depuse la unitatea de învățământ la care aceștia solicită înscrierea copiilor.
Prima etapă de înscriere în învățământul primar se va desfășura în perioada 10 - 20 mai 2021, astfel:
- 10 - 11 mai 2021: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;
- 11 - 18 mai 2021: procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere;
- 20 mai 2021: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.
- Citește tot articolul aici.
Scenarii de funcționare unități școlare 15-19 martie 2021
Comunicat de presă
Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivelul județului Hunedoara, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare localitate
Prin urmare, începând cu data de 08 martie 2021, în conformitate cu Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Hunedoara nr. 37/12.03.2021 și cu prevederile Ordinului comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății nr. 3235/93/04.02.2021, cu modificările și completările ulterioare, în județul Hunedoara, se înregistrează următoarea situație:
Programului național pilot de tip „Școală după școală”
Comunicat de presă
Peste 2800 de elevi din județ desfășoară activități de tip remedial în cadrul programului național pilot de tip „Școala după școală”
În cadrul programului national pilot de tip „Școală după școală”, 55 de unități din județ desfășoară activități de tip remedial pentru 1654 de elevi din învățământul primar și 1184 de elevi din învățământul gimnazial, organizați în grupe cu o medie de aproximativ 12 elevi/grupă.
Programul naţional pilot de tip „Şcoală după şcoală”, destinat elevilor din ciclurile primar şi gimnazial, are ca scop principal organizarea de activităţi remediale, atât pentru elevii care au nevoie să-şi sporească şansele de a accesa niveluri superioare de educaţie, precum şi pentru cei care se află în risc de abandon şcolar.
Participarea la activitățile programului este condiționată de îndeplinirea de către elevi a cel puțin unuia din următoarele criterii de eligibilitate:
a) nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului;
b) se află în situaţie de corigenţă la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021 sau au situaţia şcolară neîncheiată la cel puţin o disciplină;
c) din alte motive au nevoie de activitate remedială.
În sprijinul elevilor și cadrelor didactice, Ministerul Educației a emis ordinul de completare a normelor metodologice de aplicare a programului național pilot de tip „Școala după școală”, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv. Prevederile legislative includ:
organizarea și flexibilizarea programului pentru activitățile remediale la nivelul unităților de învățământ, de către cadrele didactice, cu consultarea elevilor și a părinților sau reprezentanților legali ai acestor;
sprijinirea elevilor pentru a urma programul remedial în școala în care sunt înscriși, unitățile de învățământ având posibilitatea de a derula activități remediale dacă a fost organizată cel puțin o grupă de elevi;
cuprinderea în program, necondiționată de termene, a elevilor, într-un mod continuu și adaptat nevoilor acestora, ca urmare a solicitărilor părinților sau reprezentanților legali ai elevilor, ce pot fi depuse până la data de 25 ale fiecărei luni.
Activitățile remediale, materializate în activități de învățare, vor viza îmbunătățirea achizițiilor elevilor care contribuie la formarea competenţelor de literaţie şi a competenţelor STEM, incluzând şi activităţi pentru formarea comportamentelor specifice competenţei „a învăţa să înveţi“.
În situaţii justificate, cum ar fi necesitatea pregătirii elevilor pentru examene de corigenţă sau de încheiere a situaţiei şcolare sau pentru actualizarea cunoştinţelor, în perspectiva deschiderii noului an şcolar, activităţile remediale se pot desfăşura şi pe durata vacanţei.
Biroul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara
Comunicat ME - Modificări ale măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2
Ordinul comun al ministrului Educației și ministrului Sănătății nr. 3.459/280/06.03.2021 modifică măsurile de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.
Modificările incluse în noul ordin comun sunt:
- Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcţie de evoluţia epidemiologică, excepția fiind depășirea pragului de 6/1000, unde intrarea în carantină se aplică imediat.
- În situația în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori, dar mai mică de 6/1000 de locuitori, participarea la ore este cu prezență fizică în unitatea de învățământ pentru:
- toți preșcolarii și elevii din învățământul primar,
- elevii din clasele a VIII-a, a XII-a, a XIII-a și elevii din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale.
Citește tot articolul aici.
Comunicat ME - Situație epidemiologică școli // Numărul total de cazuri la nivel național, înregistrate în unități de învățământ, în perioada 1 - 5 martie (ora 18:00)
În perioada 1 - 5 martie 2021, în sistemul național de învățământ preuniversitar s-au înregistrat:
- 263 de infectări în rândul elevilor
- 380 de infectări în rândul personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic
- 293 de clase/grupe au suspendat activitatea.
Articolul complet aici.
Comunicat ME - Propunerile Ministerului Educației privind facilitățile de transport acordate elevilor
Prin proiectul de Ordonanță de Urgență pentru modificarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Educației propune următoarele măsuri:
- Gratuitate pentru elevii din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat, cu vârsta de până la 26 de ani, pentru serviciile publice de transport local rutier, transport naval, transport cu metroul, precum și transport feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, pe tot parcursul anului calendaristic.
- Ca element de noutate, acordarea sumelor de bani pentru transport se face în avans, cu decontare în luna următoare pentru elevii care fac naveta, respectiv elevii care nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu.
- Elevilor li se decontează cheltuielile de transport între localitatea de domiciliu și localitatea unde sunt școlarizați, pe durata cursurilor școlare, din bugetul Ministerului Educației, prin unitățile de învățământ unde sunt școlarizați. Elevilor care locuiesc la internat sau în gazdă li se asigură decontarea sumei ce reprezintă contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru.
COMUNICAT DE PRESĂ
Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivelul județului Hunedoara, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare localitate
Prin urmare, începând cu data de 08 martie 2021, în conformitate cu Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Hunedoara nr. 33/05.03.2021 și cu prevederile Ordinului comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății nr. 3235/93/04.02.2021, în județul Hunedoara, se înregistrează următoarea situație:
- 75 de unități de învățământ vor începe activitatea didactică în Scenariul 1 (Scenariul verde). Acesta prevede participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie și este aplicat în cazurile în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori;
- 74 de unități de învățământ vor derula cursuri conform Scenariului 2 (Scenariul galben). Acesta presupune participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie și participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu. Scenariul galben este aplicat în cazul în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori;
- 83 de unități de învățământ, vor derula cursuri conform Scenariului 3 (Scenariul roșu). Acest scenariu presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar și participarea zilnică, în sistem on-line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu. Scenariul roșu se aplică în cazurile în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori.
Consiliul de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către Direcția de Sănătate Publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructură și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Datorită sistării furnizării agentului termic primar, implicit a apei calde de consum și a încălzirii în municipiul Deva, conform comunicatului societății Complexul Energetic Hunedoara SA, Sucursala Electrocentrale Deva-Termocentrala Mintia, nr. 1958/1/4.03.2021, 7602 elevi și preșcolari deveni vor participa la activități didactice desfășurate în sistem online, în următoarele unități de învățământ:
Comunicat ME - Lansarea platformei de educație financiară edu-fin.ro
Ministerul Educației, Banca Națională a României, Ministerul Finanțelor, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Asociația Română a Băncilor anunță lansarea platformei de educație financiară www.edu-fin.ro.
Cele cinci instituții partenere invită entitățile angrenate în proiecte din domeniul educației financiare să își înscrie, până la sfârșitul lunii aprilie 2021, programele proprii de educație financiară, dezvoltate începând cu anul 2018, pe platforma edu-fin.ro, secțiunea Cartea Albă.
Prin intermediul platformei se creează o bază de date, ce cuprinde toate entitățile care doresc să-și promoveze proiectele de educație financiară, derulate în nume propriu la nivel național. Înscrierea în această bază de date este facilă, permițând o mai bună interconectare a actorilor implicați în activități de educație financiară, oferind și o imagine de ansamblu a educației în acest domeniu din România.
Pentru publicul larg, site-ul reprezintă o platformă interactivă, un agregator de sfaturi practice pentru toți cei care doresc să-și dezvolte comportamentul, atitudinea și cunoștințele financiare.
Citește tot articolul aici.